tisdag 17 februari 2009

Nattskräck

Ja, jag har nattskräck. Vet inte vad jag ska ta mig till med den här ungen som bara vaknar hela tiden. Jag blev peppad av vår BVC-sköterska att fortsätta någon variant av 5 mm även på natten, eftersom det gick så bra på kvällen. I somnar (oftast) lugn i sin egen säng efter att hon lärt sig det för några veckor sedan, men tyvärr vaknar hon ändå en massa på nätterna. "En massa", som i minst en gång per timme och somnar bara om av amning...

Inför helgen som var tog jag en "hell-night" och lät henne inte amma förrän vid 4:30. Det var nog en chock för henne, hon som annars ammat varje timma... Det innebar massor av upprört skrikande. Sedan tog maken de två nätterna under helgen, men jag tog över vid fyra-fem då jag ammade. Nu har jag haft nöjet två hela nätter igen.

Hon blir inte sådär jätteupprörd längre när hon vaknar, men hon ligger och klagar och småskriker i lååånga perioder och sover sedan 0,5-1 timme däremellan. Två kvällar har det dröjt 3-4 timmar innan hon vaknar igen, men vanligen vaknar hon efter 1-2 timmar och sedan är cirkusen igång.

Jag mår så dåligt av att inte få sova, mår riktigt, riktigt risigt. Vet inte vad jag ska göra nu. Hur f-n ska man få henne att fatta att man kan somna om när man vaknar till????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar