måndag 30 mars 2009

Jag är en klant

Jo, en riktig klant. Kapade av mig yttersta toppen på vänster lillfinger i går medan jag var i färd med att hacka palsternacka.

Stackars G, hon kommer väl att komma ihåg detta år som året då man måste vara så försiktig med mamma. Först bryter jag nyckelbenet, tätt följt av en stor bukoperation (ja, det är vad ett snitt är) och sedan ett avkapat finger.

Nåja, man får väl vara tacksam att det var just lillfingret och att jag inte lyckades göra illa högerhanden i stället. Nu får jag vara försiktig hela tiden så jag inte blöter ned bandaget, vilket inte är så lätt när man försöker sköta hushåll och bebis. Får dra iväg på äventyr såsom öppna förskolan och fika med väninnor så slipper jag vara hemma och se det oskötta hemmet med grus- och tvätthögar belysta av vårsol genom ohyggligt kladdiga fönster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar