måndag 27 april 2009

Sjukt städat

Sitter här och inser att han hade rätt, mannen från städfirman. Man vill inte vara hemma.

Hon vars namn jag naturligtvis inte lyckades memorera (öseuropeisk tjej, förstås...) har hållit på en kvart och jag känner att jag bara inte klarar av det här. Antar att man vänjer sig till viss del, men att ha någon annan som städar hemma, medan jag själv är hemma. Nej, det går bara inte.

Måste ta med lilla I till stora gallerian och handla, det är ju i alla fall nödvändigt. Apoteket och barnkläder. Problemet är att lillsnorpan är sjuk, har varit det sedan i fredags. Förkyld, febrig och nu har hon redig hosta som stör sömnen. Stackars, stackars lilla I. Och stackars, stackars föräldrar som inte får sova ;-)

Nåja, jag antar att man inte ska klaga, vi har råd att ta hem städhjälp och I är faktiskt på bättringsvägen. Bara 37,7 i morse. Nej, nu ska jag rycka upp mig och packa lite nödvändigheter så kan vi ge oss av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar