onsdag 13 maj 2009

Föräldraledighet, semester och JOBB

Nu börjar det närma sig. Det är mitten av maj och snart är det sommar och semester. Sedan ska jag börja jobba, hjälp!!! Är inte mogen för det, men jag har ju några månader på mig. Tre, närmare bestämt.

Fick blanketter för semesteransökan och korrigering av föräldraledigheten i posten av min snälla chef i går, så nu måste man verkligen göra en mental insats och fatta de där slutliga besluten. Det är inte helt enkelt, må jag säga. Man kan vara
1a) Föräldraledig med I, sgi-dagar
1b) Föräldraledig med I, lägstanivå-dagar
1c) Föräldraledig med I, utan ersättning från FK
2 a-c) Som 1 a-c fast med G
3) Ha semester
4) I arbete...

Det knepiga är att få ihop det så att G:s dagar inte brinner inne i onödan och så att så mycket jämställdhetsbonus som möjligt faller ut. Det är ju faktiskt hundra kronor om dagen, så det ska inte föraktas. Jag bör alltså undvika att ta alltför många dagar med I, utan lämna dem till förmån för M. Samtidigt blir det gruvligt lite pengar om vi båda är föräldralediga med var sitt barn. Men jag vill inte ta ut så mycket semester ännu, vill spara den till senare i höst så jag måste nog ta ut en del dagar på G samtidigt som M har "semester" och är föräldraledig med I. Å anda sidan är det ju viktigt att ingen tar ut dagar på G då det är tänkt att hon ska gå på dagis... Ja jösses, det är ett pusslande det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar