onsdag 6 maj 2009

Tjatig

Jo alltså, jag kanske är tjatig, men jag börjar själv bli ganska trött på detta KRÄK! Gick just runt och plockade upp leksaker för att få åtminstone ett par kvadratmeters fri golvyta, och vad finner man? Jo, under ett par megastora legobitar ligger det en liten pöl av dagens lunch med mjölk. Suck och åter suck.

Det förklarar varför lilla I hade en sån stor, grå fläck på magen när jag plockade upp henne för vidare färd mot vagnen och John Blund för en knapp timme sedan. Hennes vanliga modus är att kräkas en skvätt, klappa runt med händerna, sörpla lite på golvet (det kanske är godare andra gången man äter, lite som en köttgryta?) och sedan åla igenom det fuktiga området för att ha en lagon våt skurtrasetröja att torka resten av golven med. Nu har hon alltså lagt till "gömma en extrapöl att ha för senare behov".

Jag hoppas på niomånadersdagen då storasyster var i princip kräkfri, men jag misstänker att det inte kommer att vara så lyckligt denna gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar