torsdag 19 mars 2009

Halvdan shoppingrunda i storformat

Vi drog iväg klockan tolv, I och jag. Skulle till K-rauta, Vinns stormarknad och slutligen Coop forum. Det borde man väl klara på en eftermiddag?

På K-rauta hämtade vi de beställda delarna till G:s nya hylla och lämnade tillbaks ett par andra hyllor eftersom jag behövde pengarna och IKEA hade (nästan) lika bra grejor. Så säger tjejen i kassan efter avslutad transaktion "då finns pengarna på kontot om ett par dagar". Morr!

På Vinn köper jag inredning till dockhuset och en förhoppningsvis giftfri men överdimensionerad nappflaska. Det var slut på de små varianterna, så jag måste väl åka dit igen om ett tag. Därtill hittade jag äckligt söta prinsessklänningar i storlek 4-6 år. Måste ha! Bet på naglarna i kassan men pengarna på kortet verkade räcka, eller så har de en speciell kredit för småbarnsföräldrar så här dagen innan barnbidraget trillar in.

Slutligen blev det ett stort varv på Coop, där jag både skulle storhandla det vanliga och handla till helgens kalas. Precis som vid det två tidigare affärsbesöken blev det lite misslyckat. Hittade inga som helst kalasprylar; inga hattar, skojiga servetter eller trumhinnespräckande tutor. Kanske berodde det på att jag var stressad och helt slut i kroppen efter att ha burit runt på I i Babybjörnen hela tiden eftersom jag inte hittade någon tillräckligt stor kundvagn att rymma både maten och barnet i bilstol. Stressen berodde på att klockan oroväckande fort kröp mot livets ständiga deadline: G måste hämtas klockan tre.

Klockan 14:34 satte vi oss äntligen i bilen jag och I. Ställde bilen regelvidrigt utanför dörren, lastade in barn och mat och kastade in kyl- och frysvaror på rätt plats. Resten fick bero medan jag gav I en snabbamning. Hon hade ju inte fått någon mat sedan halv tolv, stackarn och efter dagishämtningen skulle hon ju sova. Klockan 15:01 ångar vi in på dagisgården där G vadar runt i två decimeter sandlådesörja utan galonisar.

På vägen hem bestämmer sig G hastigt och lustigt för att ringa på hos grannpojken och bjuda in sig. Hans stackars mamma hade fullt upp med bullbak och annat, men G envisades och jag lät henne... Nu sitter jag i lugnet hemma med en kaffekopp och en unge hos grannen och den andra sovande i vagnen. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar