måndag 18 maj 2009

Återkoppling på nr 2

Det var ett tag sedan detta var en bajsblogg.

Liksom jag tidigare noterat så tiger hälsan still, och nog har lilla I en alldeles ovanligt hälsosam mage. Varje morgon, helst fem minuter efter att jag bytt bort nattblöjan, så har hon levererat. Oftast är det en väl sammanhållen hög eller korv som lätt går att tippa ut i toaletten. Det är annat det än de sjöar av bajselände vi hade i vintras, de som tog sig långt upp på ryggen. Hurra för stabila, fasta magar!

Även G har börjat vara bättre i magen (peppar, peppar), så vi avvaktar vidare utredning av eventuell gluten- och laktosintolerans.

För att sedan övergå till något helt annat: I dag ska I och jag åka till Universitetet. Det känns lite läskigt, eftersom jag ju aldrig har pluggat på just detta universitet, så jag hittar ju inte alls. Och så dräller där av en massa studenter, såna där ungdomar som gör att man känner sig som en gammal tant. En tant med bajsfixering, fast det vet ju inte de om de inte läser min blogg, förstås.

Jag har anmält I till ett forskningsprojekt om spädbarns språkutveckling. Det är sånt man kan ta sig tid till är man är föräldraledig och utsvulten på uppmärksamhet. Det ger ju vibbar av Münchhausen by proxy, fastän jag inte tillfogat barnet någon skada. Hoppas jag, fast vad vet man? Jag bara utnyttjar hennes intellekt för att själv få lite uppmärksamhet. Oj, nu måste jag rusa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar