tisdag 2 juni 2009

Sitter hemma

Det är så tråkigt ibland. Man sitter hemma för att det är enklast så. Lilla I behöver sin mat och sin sömn, vilket funkar bäst hemma. Och G ska lämnas och hämtas på bestämda tider. Inte så mycket att vifta på, så jag sitter hemma.

Klart man skulle kunna hitta på något, men det är ju så mycket att göra hemma också. Enligt mig själv alltså, inga "riktiga" måsten utan mer projekt som jag gärna vill klara av. Fixa så vi får (valda delar av) de senaste två årens foton i album. Skriva mina löpande noteringar om I och hennes utveckling. Göra klar "Boken om G" (usch, det är ett verkigt dåligt samvete!).

Och när det är bra väder är det trädgårdsprojekten. Lägga sten eller plattor framför lillstugan så att den går att inreda som lekstuga. Rensa rabatten på framsidan, gräva ur och sätta rosenbuskar. Men först måste man bestämma sig för vilken typ av rosor. Det finns en miljon eller så. Och rensa mellan plattorna på innergården och fixa så man kan sitta där utan att man får känslan av att sitta i ett skrotupplag.

Och så det där satans trådlösa uppkopplingen till bärbara datorn. Jag får spader, varför funkar det inte??? Det måste vara Vista, jag hatar Vista...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar