måndag 20 juli 2009

Semestershopping

Jorå, här har shoppats i dag.

Det blev diverse kläder, inklusive vintermössor, till barnen från POP-rean. Mössorna var av samma modell och färg till båda barnen, liksom de solgula klänningarna. Måste komma ihåg att ge mig själv en örfil nästa gång jag tänker tanken att jag ska köpa likadana grejor till barnen. Sött javisst, men gud så töntigt!

Och så en paraplyvagn att ha i bilen till lilla I, fyndad på Blocket. Jag är dödligt trött på att stånka G:s gamla Brio Nova i och ur bilen samtidigt som den tar upp hela skuffen. Nu får I shoppa i Maclaren i stället ;-)

Slutligen lite elprylar från Clasisjön till mamman. Fullpris minsann! Å andra sidan kändes det som om jag fick en mp3-spelare gratis när den rara gossen på Teknikmagasinet lyckades fixa apparaten som jag trodde var färdig för skroten...

Tänk så upplyft man blir av att handla. Men nu får det vara slut med de stora inköpen, har inte råd att släppa loss på det här viset alltför ofta. Nästa omgång får bli på secondhandbutikerna i stan, oj vad mycket skojigt och billigt man kan hitta där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar